dimarts, 27 de gener del 2009

Una valenciana: Laura Gallego

Laura Gallego García va nèixer a Quart de Poblet (Valencia) el dia 11 d'octubre de 1977. Als onze anys va començar a escriure, amb una amiga seva, la que seria la seva primera novel•la sense publicar: Zodíaccía, un mundo diferente.


Als 21 anys, quan estava estudiant Filologia Hispànica, va escriure la novel•la Finis Mundi, amb la que va obtindre el primer premi al concurs Vaixell de Vapor de l'editorial SM.
És fundadora de la revista universitària Náyade, repartida trimestralment en la Facultat de Filologia i va ser codirectora de la mateixa des de 1997 a 2000.

La seva primera novel•la publicada fou Finis Mundi (1999), però obtingué major popularitat amb la seva trilogía Cròniques de la Torre. A arrel d'aquesta trilogía va sorgir un gran interès per la seva obra, espacialment a Internet. Pero tot i que la seva fama es deu principalment a les novel•les juvenils, ha publicat també obres dirigides a un públic menor, (Retorn a l'Illa Blanca, El carter dels somnis o la serie d'Alba, entre altres).

El 2004 començà la seva segona trilogía, titulada Memòries d'Idhun que també li va proporcionar molta popularitat.

En l'actualitat realitza la seva tesi doctoral sobre el llibre de caballeria Belianís de Grècia de Jerónimo Fernández, publicat el 1579.

Un dels llibres més recents de l'autora, és L'Emperatriu dels Eteris, amb la qual també ha venut moltíssim, i jo també me l'he llegit i també la recomano.

Image and video hosting by TinyPic

2 comentaris:

  1. M'agrada el teu bloc!
    Sóc Dreamer, del fòrum de JR, t'afegeixo al meu blogroll i em faig seguidora :)

    Petons! ^^

    ResponElimina
  2. Hola, m'encante Laura Gallego es de les meues escriptores preferides, Memorias de Idhun, es la triologia que mes m'agrade d'ella.

    Me fet seguidora del blog, molts petonets!!

    ResponElimina